
Objectiu 1. Escalar posicions en la cadena de valor del sector turístic:
– Diversificar l’oferta turística actual de sol i platja, potenciant el turisme paisatgístic, cultural, gastronòmic i d’esdeveniments de negocis i congressos. Una major diversificació implicarà una reducció de l’estacionalitat turística.
– Descentralització del turisme amb l’objectiu d’evitar la saturació en diversos indrets del territori i impulsant-ne d’altres.
– Professionalització dels treballadors de la restauració.
Objectiu 2. Ajustar l’oferta per influir selectivament en la demanda turística:
– Creació d’un sistema centralitzat de control i processament de dades amb l’objectiu de monitoritzar l’activitat turística a Catalunya i fer propostes de destinacions i activitats mitjançant plataformes de Big Data especialitzades.
– Digitalització de les empreses del sector amb pàgines web més “user-friendly” que facilitin la presa de decisions per personalitzar experiències i que simplifiquin els tràmits. Potenciar la imatge “ecofriendly”.
– Impulsar un nínxol de mercat dedicat al turisme local i no exclusivament centrat en el client estranger. Preservar l’autenticitat de l’experiència turística local.